Pazartesi, Ağustos 02, 2010

bin muhteşem güneş

“Bu kentin ne çatısını aydınlatan ayları sayabilirsin,
        Ne de duvarlarının gerisine gizlenen bin muhteşem güneşini”

kitap uçurtma avcısından daha hüzünlü, daha vurucu ve kesinlikle daha güzel! ama içimi sorsanız, öldüm bittim.  bu nasıl bir hikayedir, afganistan halkı bu zulme nasıl dayanmıştır aklım hayalim almıyor. bir kez daha savaşa lanet ettim, mahvolan hayatların ardından gözyaşı döktüm, kadınların çektiği zulme yüreğim yandı. çaresizlik, yapabileceğin hiçbir şey yok! bir yerlerde böyle yaşamlar da varmış, çok üzücü, yaralayıcı. raşit'in leyla ve kızını odaya kapatması, yedikleri dayaklar, erken yaşta evlendirilen kızlar, açlık, sefalet, hele leyla'nın narkozsuz bir sezaryen kısmı var ki, sanki beni kestiler...bunca şeyden sonra diyebileceğim; bir daha khaled hosseini okursam biri beni vursun!

16 yorum:

Adsız dedi ki...

sorma totmo,ünyeden aldim 1 haftada yuttum kitabi uzun zamandir beni böyle hickira hickira aglatan bir kitap bir film filan yoktu muhtesem.üzüldügüm kizdigim sey ,bütün bunlar olurken ben nerdeydim,biz nerdeydik ve hala nerdeyiz.allah yardim etsin diyorum.. simdide ucurtma avcisini okuyorum ama aklim kalbim hala leyla meryem icin aciyo

Adsız dedi ki...

buarada ben maylo isim yazmayi genelde unutuyorumda totmocum

fatoş dedi ki...

kızım bu iki kitap üstüste okunmaz, ölürsün
ara ver bari

dilo dedi ki...

Bende de var bu kitap ama elim gitmiyor Uçurtma Avcısının etkisinde o kadar kaldıktan sonra.Hele bi de bu yazdıklarından sonra bilemiyorum yanii okur muyum?

fatoş dedi ki...

bu kadar şeyin üstyüne bile kesinlikle oku derim

dilo dedi ki...

Bin Muhteşem Güneş'i bitirdim;içimde bin yara açıldı...

fatoş dedi ki...

ya sen çocuk sahibi değil misin, ne ara okudun kızııım

Şeyma dedi ki...

yemiyo içmiyo benim kitap kurdu arkadaşım elindeki tüm kitapları bitiryor:)görüşebilirsek bana da kitap getirecek..cok sıkıldııım:(

fatoş dedi ki...

gel ben veririm sana şekercim, sıkılma

Şeyma dedi ki...

bi gün görüşsek özledim çokk:( sanal sanal nereye kadar..bi gün ayarlayamazmıyız aciba?

fatoş dedi ki...

valla kız filmlerdeki gibi olduk. ayarla! gelmeyenin canı çıksın

Şeyma dedi ki...

büyük konuştun :)
iftar yapsak cok mu lüx olur:)
dilek vs ayarlasak..uyarmı sana..

fatoş dedi ki...

oluuur, çocukla gidilebilecek bir yer ayarlayalım, uzak olmasın, yemekleri güzel olsun, açık hava olsun hahhahhah

Şeyma dedi ki...

araştıralım ozamaaann..hafta sonu yapalım bencee..eger bu tarafta yakın bi yer olcaksa..ben anadoluda oturyorum malum..haftasonu da arkadsta kalırım..ay neyse mail atacam size şimdii.herkesin bilmesine gerek yok planlarımızı:)

Şeyma dedi ki...

gmailine bakıver şekerim..:)

dilo dedi ki...

Lütfen bu yazışmayı Bin Muhteşem Güneş başlığı altında yapmayın daha fazla.....